Я займаю все більше «простору», навіть якщо він лише інформаційний. Я стверджуюсь там, де не може бути присутнє моє тіло
Людина не тільки використовує його, вона інвестує в нього час, зусилля, емоції
Хан Шун Жоу. Із серії Frenetic City. 2014-2019
Явища кібербулінгу (cyberbullying), морально-правові колізії, що оточують фейсбук-сторінки померлих людей, і тим більше очевидні загрози техногенних катастроф та екологічної кризи свідчать про те, що техніка має регулюватись і осмислюватись. Вона створює необхідність у новій етиці — екологічній, комунікаційній, а також етиці відповідальності. Техніка може завести в ціннісний і смисловий глухий кут, і тому може вважатись морально виправданою, коли узгоджується з чимось зовнішнім: конституціями держав, громадянським суспільством, гуманістичними ідеалами.
Джерела:
Гьосле В. Практична філософія в сучасному світі. — К.: Лібра, 2003
Єрмоленко А. Соціальна етика та екологія. — К.: Лібра, 2010
Йонас Г. Принцип відповідальності. У пошуках етики для технологічної цивілізації. — К.: Лібра, 2001
МакЛюэн М. Понимание медиа: внешние расширения человека. — М.: Жуковский, Канон-пресс, Ц, 2003
Ортега-и-Гассет Х. Избранные труды. — М.: Весь мир, 1997
Матеріал підготувала Марія Хрущак
Світлини: роботи китайця Хан Шун Жоу із серії Frenetic City, яка створювалась в Гонконгу — одному з найгустонаселеніших міст світу впродовж 2014-2019-го. Серія дозволяє відчути напруженість, хаотичність, самотність та втрату самобутності людини у мегаполісі. На одну світлину автор витрачав близько 5-7 годин і кожна з них представляє не окремий момент часу, а безліч моментів, зафіксованих в одному кадрі.
Також вас можуть зацікавити відеокурси "Історія філософії: про головне і несуттєве" та "Філософія на кожен день".
©Han Shun Zhou: Frenetic City