Відбулась: 7.03 о 17:28

Абстракціонізм, супрематизм. Точка і лінія на площині

Мистецтво
Академічний курс
Місце Online
Worldwide

Тривалість 2 години з перервою

Абстрактне мистецтво з’явилося на початку ХХ століття, проте імпліцитним концептуальним передвісником абстракціонізму та інших течій модерну вважається давньогрецький філософ Платон. Так, наприклад, Платон у творі "Філеб" писав про справжню красу самих по собі ліній, поверхневих площин та просторових форм, незалежних від будь-якої імітації видимих речей, від будь-якого наслідування природи. Геометрична краса, на відміну від краси натуральних "неправильних" форм, на думку Платона, має не відносний (суб’єктивний), а абсолютний безумовний характер (об’єктивний). Тернистий шлях від художнього відтворення ідеальної реальності до зображення "чистих" ліній та форм почався. 

Супрематизм – один з напрямків аванґардного мистецтва. Він виражався в комбінаціях різнокольорових площин найпростіших геометричних поєднань. Поєднання фігур, різних за величиною, утворює пронизані внутрішнім рухом урівноважені асиметричні супрематичні композиції. Напрямок знайшов застосування в урбаністиці, плакаті і графіці. Супрематизм був покладений Казимиром Малевичем в основу його художніх експериментів 1910-х рр.

"Наш світ мистецтва став новим, безпредметним, чистим. Зникло все, залишилася лише маса матеріалу, який будуватиме нову форму. У мистецтві супрематизму форма буде жити , як і всі живі форми натури. Форми ці говорять, що людина прийшла до рівноваги..."

Казимир Малевич

Лекція читається російською мовою.

Лектор

Олена Боримська

Мистецтвознавець, викладач курсів з “Мистецтва ХХ ст.”, “Музеєзнавства”, “Мистецтва Cтародавнього світу” в Національній академії образотворчого мистецтва і архітектури, куратор виставкових проектів «Реалізми ХХ ст.”, “Сімейна художня традиція”, “Мистецтво “Срібної доби”, “Ангел і демон” (колекція творів М.О.Врубеля) в Київському музеї російського мистецтва, куратор соціально-культурного проекту “Арт-Міст”, завідувач науковим відділом експозиційно-виставкової роботи Київського музею російського мистецтва.   “Лише збагнувши сутність інновацій художньої практики авангарду, можна зрозуміти мистецтво сьогодення.”

Місце проведення

Лекцiя проводиться у Online Worldwide

Лекція минула

Зареєструйся та отримуй
більше матеріалів
та інших можливостей! Зареєструватися на сайті