Відбулась: 17.10 о 14:00

Show Must Go On: «Рінальдо» Георга-Фрідріха Генделя

Місце Освітня станція 31в1
вул. Пушкінська 31в1

Тривалість 2 години з перервою

До появи Голівуду, рок та поп-зірок був Георг-Фрідріх Гендель – король індустрії розваг, поп-ідол, зірка світового масштабу, герой скандалів та світських хронік, якого навперебій ангажували найбагатші люди Європи. У XVIII столітті подібні визначення могли означати лише одне: мова йде про оперу, яка уособлювала собою світ тогочасного шоу-бізнеса. Гендель – король опери не лише своєї – барокової – доби. Він зрозумів, сформулював та довів власним життям головний універсальний закон жорстокого світу розваг: шоу має тривати, будь-що! Він знав чим захопити і звабити глядача (оперу ж не можна лише слухати, її треба дивитися, це має бути вражаюча постановка із купою спецефектів!) і робив це в своїх операх, сюжети котрих, до речі, стали б у пригоді і сценарістам сучасних серіалів. Адже там є все те саме: кохання, зради, втрати пам’яті і чудесні зцілення, наївні коханці та різного кшталту негідники, каркаломні зміни локацій і багато...арій. Арії – кульмінації генделівських опер-seria (спеціфичного оперного формату, що мав свої принципові умови), в них відчувається надзвичайна та дивовижна природа генделівського музичного генія: він знається на емоційному та чуттєвому світі як ніхто інший, ба більше того – вміє втілювати його у звуках так, що навіть не розуміючи мови слів, ви все одно зрозумієте та відчуєте біль, страждання, натхнення, ревнощі, шаленство, ніжність...Спробуйте перевірити і послухайте арію Альмірени із опери «Рінальдо» «Lascia ch’io pianga» (без перекладу текста і, наприклад, у виконанні Філіпа Яруські). Можливо тому сучасні зірки різних «шоу» так часто звертаються саме до оперної музики Генделя?.. Приміром, Ларс фон Трієр, котрий снайперські відібрав у якості головного саунд-треку свого «Антіхріста» саме генделівську «Lascia ch’io pianga».   Лекція відбуватиметься російською.  

Лектор

Анна Гадецька

Закінчила історико-теоретичний факультет Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського, згодом аспірантуру на кафедрі теорії та історії культури цієї ж академії. Захистила кандидатську дисертацію на тему «Бальні танці як явище культури Романтизму в творчій біографії М. І. Глінки».   Працювала журналістом та автором програм класичної музики на Першому національному телеканалі. Нині – старший викладач кафедри теорії та історії культури Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського.   Автор та ведуча багатьох мистецьких проектів, присвячених старовинній музиці. 

Місце проведення

Лекцiя проводиться у Освітня станція 31в1 вул. Пушкінська 31в1

Лекція минула

Зареєструйся та отримуй
більше матеріалів
та інших можливостей! Зареєструватися на сайті