Відбулась: 24.11 о 22:00

Північне Відродження. Фантазія і виразність

Місце Освітня станція 31в1
вул. Пушкінська 31в1

Тривалість 2 години з перервою

Фарби складаються з дрібно розтертої фарбувальної речовини – піґменту і в’яжучої речовини, якою може бути віск, мед, яєчний жовток, смоли і рослинна олія, переважно лляна. Живопис олійними фарбами був поширений у Фландрії ХV ст. Його походження пов’язують з іменами братів Ван Ейків – Яна і Губерта. Змішування піґментів і олійних жирів було відоме ще з часів античності, але в Італії ця техніка поширювалась досить повільно – одним із перших її використав Антонелло де Мессіна (бл. 1430–1479 рр.), що перебував під впливом нідерландського живопису. У фламандському мистецтві також виник новий вид перспективи – повітряна перспектива. Відчуття глибини досягається не за допомогою зведення всіх ліній до однієї точки сходження, а за рахунок ослаблення кольору в міру віддалення від першого плану.  У ХV ст. шлях розвитку західноєвропейського мистецтва визначали Нідерланди й Італія, але ці шляхи були різними: Італія прагнула до розриву з традиціями Середньовіччя, Нідерланди надавали перевагу шляху еволюційних перетворень. В Італії переворот в області культури отримав назву Відродження, оскільки опирався на античну спадщину. У Північній Європі його позначають терміном "нове мистецтво". Художники Північної Європи, як і раніше, були схильні ізолювати людську фігуру від її оточення, дотримуючись середньовічної традиції розчленування композиції на фрагменти, в межах якої кожну фігуру і кожний предмет потрібно було трактувати як окремий символ. Інколи метод роботи з натури, точне відтворення людського тіла не бралося до уваги, важливішими були експресія, емоційна виразність; художник міг перевести сюжет чи текст безпосередньо в "образотворчу розповідь", створюючи особливий світ образів.    Лекція читається російською мовою.

Лектор

Наталія Романова

Старший викладач Національного університету театру, кіно і телебачення  ім. І.К. Карпенко-Карого та викладач Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури. Працювала тривалий час у Національному Києво-Печерському історико-культурному заповіднику. Публікується в часописах «Галерея», «Народний депутат», «Антиквар», окремі публікації є в інших періодичних виданнях і збірках матеріалів наукових конференцій. Закінчила мистецтвознавчий факультет Київського державного художнього інституту.

Місце проведення

Лекцiя проводиться у Освітня станція 31в1 вул. Пушкінська 31в1

Лекція минула

Зареєструйся та отримуй
більше матеріалів
та інших можливостей! Зареєструватися на сайті