Відбулась: 21.11 о 22:00

Раз ковбой, два ковбой. Історія американського вестерну

Тривалість 2 години з перервою

Цей ключовий жанр американського кіно вийшов з фронтиру. Він давав можливості, подібно до джазу, для безлічі варіацій. І коли цими варіаціями гралися майстри, вони відображали мінливий час. Чудесним чином вони дозволили нам проникнути в американську культуру і американську душу. Епоха вестерну почалася з «Великого пограбування поїзда» (1903) Едвіна Портера. Кілька десятиліть вестерн просто розважав і прикрашав дійсність Заходу. Але в середині 1950-х на екрани став просочуватися сумнів у міфі, увічнений Голлівудом. Як розвивався цей жанр можна зрозуміти, передивившись лише три вестерни Джона Форда з одним і тим же актором – Джоном Уейном. Між його Рінго Кідом з «Диліжансу» (1939) і невдахою з «Шукачів» (1956) пролягає прірва.   І якщо Джон Форд тільки натякав на темні сторони людської душі, то інший реформатор жанру – Ентоні Манн, підкреслював їх, показуючи психологічні, навіть фрейдистські тонкощі. У середині 1960-х класичний вестерн поступився місцем піджанрам – знятими італійцями в Іспанії спагеті-вестернам, що відкрили світу молодого Клінта Іствуда, та модерністським історіям, дії в яких тільки формально відбувалися на Дикому Заході. Але якщо великий італієць Серджіо Леоне грав з архетипами вестерну, американець Сем Пекінпа витрусив з нього душу. Через авантюрну історію про двох подільників на Дикому Заході він любив розповідати про Америку епохи рок-н-ролу і в'єтнамської війни. У лекції йтиметься про ключових гравців цього жанру від – Едвіна Портера до Джона Форда, і тих, у чиїх фільмах вестерн сьогодні проявляється відбитим світлом, як у «Джанго звільненому» Квентіна Тарантіно.     ЩО ТРЕБА ДИВИТИСЬ  Лектор рекомендує:   Режисер: Джон Форд «Диліжанс» (1939) / Stagecoach «Форт Апачі» (1948) / Fort Apache «Шукачі» (1956) / The Searchers «Людина, що вбила Ліберті Веланса» (1962) / The Man Who Shot Liberty Valance   Режисер: Сем Пекінпа «Пет Гаррет і Біллі Кід» (1973) / Pat Garrett & Billy The Kid «Дика банда» (1969) / The Wild Bunch     Режисер: Говард Хоукс «Червона ріка» (1948) / Red River   Режисер: Фред Ціннеман «Рівно опівдні» (1952) / High Noon   Режисер: Семуел Фуллер «Сорок рушниць» (1957) / Forty Guns   Режисер: Артур Пенн «Стрілок лівша» (1958) / The Left Handed Gun   Режисер: Теренс Янг  «Червоне сонце» (1971) / Soleil rouge   Режисер: Джон Стерджес «Чудова сімка» (1960) / The Magnificent Seven   Режисер: Клінт Іствуд «Непрощенний» (1992) / Unforgiven

Лектор

Андрій Алферов

Кінознавець, кінокритик, член Міжнародної асоціації кінопреси (FIPRESCI). Телеведучий, має великий досвід роботи в різних медіа. Серед іншого був головою кіноредакціі 1+1 Media, автором і ведучим програми “Підпільна імперія” на 1+1, проекту “3stv/Movies” і кінооглядачем Шоу Савіка Шустера на каналі 3s.tv; автор і ведучий проекту “Кіно з Алферовим” на Радіо Вєсті. Кінооглядач Officiel Hommes. Куратор. Разом із Павлом Гудімовим є творцем великого мультимедійного виставкового проекту “Тіні забутих предків” (до 50-го ювілею шедевру Сергія Параджанова). Продюсер. Працював разом із режисером Кирилом Сєрєбренніковим. Автор і ведучий шоу “Кінематограф про мене” в Fedoriv HUB.

Місце проведення

Лекцiя проводиться у Музей російського мистецтва

Лекція минула

Зареєструйся та отримуй
більше матеріалів
та інших можливостей! Зареєструватися на сайті