Відбулась: 16.02 о 16:00

Скульптура ХХ століття. Форма, вписана у простір

Тривалість 2 години з перервою

На відкритті конференції, присвяченій скульптурі ХХ століття, у 2005 році в Москві Дмитро Сарабьянов сказав: «ХХ століття найвиразніше відбилося саме у скульптурі».  І це завдяки  її «абсолютному слуху»  на драматичні метаморфози її головного предмету – образу людини. У найжорстокішому ХХ столітті скульптура втратила свої героїчні інтонації,  втратила простір, який їй традиційно залишала архітектура у попередні століття, розчарувалася у виражальних можливостях академічної школи і почала складати нові міфи, звернувшись до багатовікового досвіду майстрів прадавніх цивілізацій. Перший крок до оновлення мови скульптури ХХ століття зробив великий Роден. За ним пішли його учні-пратісьєни Е.-А.Бурдель, А. Майоль, Ш. Деспьо. Їх визначні твори відкрили шлях до нових виражальних та образних можливостей прадавнього виду мистецтва. На різних етапах модернізму скульптура надихалась світосприйняттям таких напрямів в мистецтві як  кубізм, футуризм, експресіонізм, сюрреалізм, поп-арт, гіперреалізм тощо. Але вона не розчинилася у  авангардних практиках  і спромоглася зберегти фігуративну традицію у поєднанні з роботою як в традиційних  пластичних  і природних твердих  матеріалах, так і в нових індустріальних, промислових, відтворюючи відчуття сучасної людини постіндустріальної,  постнекласичної  доби.

Лектор

Людмила Лисенко

Доцент кафедри історії та теорії мистецтва Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури, викладач багатьох курсів з історії мистецтва, член Національної спілки художників України. Учасник міжнародних наукових конференцій у Мадриді, Страсбурзі. Автор, співавтор та куратор виставкових  художніх проектів в Україні (Київ, ювілейна виставка «Скульптор Михайло Лисенко та його учні», присвяченої 100-річчю від дня народження М.Г. Лисенко; Національний художній музей України, виставка «Українська скульптура ХХ ст.»). Працювала літературним співробітником відділу художньої спадщини в журналі «Юний художник» у Москві; співробітником музею Лесі Українки в Києві. Закінчила Київський державний художній інститут, факультет теорії та історії мистецтва та аспірантуру науково-дослідницького інституту при Академії мистецтв в Москві. Захистила дисертацію на тему «Союз русских скульпторов (1926–1932)».    

Місце проведення

Лекцiя проводиться у Музей російського мистецтва

Лекція минула

Зареєструйся та отримуй
більше матеріалів
та інших можливостей! Зареєструватися на сайті