Навчання
Онлайн-курс
/
Як слухати музику
Музика
Про класичну музику, оперу, оркестр, симфонію і головних композиторів.

З чого почати знайомство з класичною музикою та як її слухати? На цьому курсі ви подолаєте стереотип, що класична музика — тільки для естетів, і почнете її слухати з першої лекції.
10 вебінарів
Як слухати музику
Ваша електрона адреса
Ваше ім`я
Ваш телефон
Про курс
Ця максима знаного музикознавця Бориса Асаф’єва набуває нового значення, адже нині йдеться не просто про музику, а про музики: академічну, масову, фольклорну, сучасну, минулу, акустичну, електронну тощо. У кожної історичної епохи — своя музика і свої музичні герої, що жили і творили в зовсім інших соціальних та культурних умовах. А як бути з музичними жанрами, стилями, напрямами, яких також не злічити? Чи правдива думка, що сучасна музика — це щось завжди складне, і вчути її зміст доволі непросто? Як можна вслухатися в музику іншої, неєвропейської культури?

На ці та інші питання шукаємо відповіді протягом 10 онлайн-зустрічей. Їхня мета — активне слухання та обговорення особливостей художньо-історичних епох, музичних стилів та жанрів, у яких творили музику культові композитори у період з XVII до XX століття.
Музику слухають всі, втім чують її не всі.
Як буде проходити курс
Онлайн-курс, 10 вебінарів
Лекції читатимуться двічі тиждень, тривалість одного вебінару — півтори години
Додаткові матеріали
В комплекті з відеолекціями ви отримаєте презентації та перелік додаткової літератури.
Сертифікат
Після перегляду відеокурсу ви отримаєте сертифікат.
Для кого цікавий цей курс?
/
Для тих, хто бажає вийти за межі звичного слухацького досвіду та дізнатися про інші, неєвропейські музичні практики
/
Для тих, хто хоче осягнути процес історичного розгортання музичного мистецтва та зорієнтуватися у слуханні сучасної музики
/
Для тих, хто хоче розібратися з центральними музичними жанрами європейської музики та художньо-історичними періодами, у яких вони побутували
План курсу
1 ЛЕКЦІЯ.........
Як слухати музику сьогодні
Наш слух — не лише одне з вроджених відчуттів, через яке ми сприймаємо зовнішній світ. Це м’яз, який ми можемо тренувати і розвивати. Слухання музики — один із універсальних способів людської комунікації і розвитку слуху. На власному досвіді ви відчуєте, чому від того «як» слухати залежить кінцеве «що» можна почути. Дізнаєтеся, як активізувати накопичений людством досвід слухання мовою академічної музичної традиції у власному плейлисті. Розберетеся, коли про музичні смаки сперечатися все ж таки варто.
2 ЛЕКЦІЯ.......
Як слухати оркестр
Тембр — це те, що найперше сприймається слухачем у процесі взаємодії з музичним твором. Щоб відрізнити скрипку від флейти та навіть віолончель від контрабасу, спеціальна освіта не потрібна. Але ж яким чином симфонічний оркестр може одночасно бути і сукупним зібранням кількох десятків різнорідних інструментів, і органічним цілісним «монолітом»? Поговоримо про будову симфонічного оркестру, багаторівневу організацію. Розберемося, що слухати в оркестровій музиці та як саме її слухати.
3 ЛЕКЦІЯ.........
Як слухати оперу
Витончена забавка флорентійських інтелектуалів, замислена для кола обраних, за більш ніж чотирьохсотрічну історію перетворилася на унікальний медійний продукт, простір, у якому перетинаються соціальне, міфологічне і ще безліч інших шарів європейської культурної історії. Від шедеврів Клаудіо Монтеверді до екстремального вокалу і перформативних практик на межі театру і політичної акції — колосальний розбіг репертуару сучасних оперних театрів та фестивалів вражає. Водночас актуалізує питання де, як і чому слухати оперну класику, щоб отримати слухове та інтелектуальне задоволення від впізнавання універсальних смислів у найзухваліших виставах.
4 ЛЕКЦІЯ........
Як слухати симфонію
Одним із найпопулярніших музичних жанрів у репертуарі ледь не кожного філармонічного оркестру, є симфонія. До неї зверталися у своїй творчості Й. Гайдн, В.А. Моцарт, Л. Бетховен, Й. Брамс, Г. Малер, Д. Шостакович та багато інших. Як писав дослідник Марк Арановський, на певному історичному етапі симфонія стала справжнім філософським інструментальним жанром, де проблеми людського буття склали головний об’єкт її змісту. Розбиратимемося,  як не загубитися в цьому непростому філософськи орієнтованому творі та як налаштуватися на його слухання. 
5 ЛЕКЦІЯ.......
Як слухати реквієм
Чи не найвідоміший твір Вольфганга Амадея Моцарта вже давно перетворився на універсальний культурний символ. Утім, історія реквієму як такого не менш захоплива. Прослідкуємо, в який момент латинські літургійні співи набули значення самостійного жанру професійної композиторської практики, перетнувши міжвидову межу мистецтв. Чого вартують різноманітні поетичні та кінореквієми ХХ століття?!  Реквієму Джузеппе Верді та Військового реквієму Бенджаміна Бріттена як рубіжних творів у кар’єрі сучасних диригентів та спробуємо зрозуміти, власне, чи зберігають вони зв’язок зі своїм історичним прототипом, набуваючи статусу політичного висловлювання?
6 ЛЕКЦІЯ.......
 Як слухати бароко
Музика бароко легко сприймається на слух. Тому оманливо може здатися, що всі вміють її слухати за замовчуванням. Але це не так. Коли до приємного відчуття додається хоча б крихта розуміння, світ вражень вибухає, і бароко вже ніколи не сприйматиметься, як раніше, в якості прекрасного фону для будь-яких поточних справ. Музика бароко — це скарбниця, найбільшим здобутком якої стала опера. Можливо, тому барокові твори так часто переспівуються сучасними музикантами —  академічними, джазовими, популярними? Спробуємо і ми отримати той захопливий досвід, поєднуючи відчуття і розуміння музики бароко.
7 ЛЕКЦІЯ.......
Як слухати романтизм
Чи не найпопулярнішим художньо-історичним періодом серед поціновувачів музики є період романтизму. Саме тоді жили і творили такі улюблені усіма композитори, як Ф. Мендельсон, Г. Берліоз, Ф. Шопен, Ф. Ліст, Р. Шуман, Й. Брамс, Р. Вагнер та ін. У чому полягає особливість їхньої музичної творчості? Як розуміти слова письменника-романтика, автора першої романтичної опери Е.Т. Гофмана про романтизм як про «характеристичне втілення особистості в музиці»? Що приховує улюблений романтиками жанр мініатюри?
8 ЛЕКЦІЯ.......
Як слухати авангард
Музика авангарду ставить перед слухачем досить серйозний виклик: вона вимагає від нього реакції на специфічні звукові світи, природа яких суттєво протирічить класико-романтичним уявленням про благозвуччя. Але чи насправді творчість композиторів Арнольда Шенберга, Антона Веберна, П'єра Булєза, Дьордя Лігеті, Яніса Ксенакіса та інших вимагає від слухача радикально іншого підходу? Чи, може, для її адекватного сприйняття достатньо лише усвідомити певні ключові елементи естетики Нової музики ХХ століття? 
9 ЛЕКЦІЯ.......
Як слухати мінімалізм
Видатний американський дослідник Річард Тарускі вважав мінімалізм найвпливовішим серед усіх музичних рухів. І він не помилявся. Створення нової музично-геометричної краси, нове відкриття простоти, нові стани. Водночас зрівняння в правах «високого» та «низького», елітарного та популярного і жадібний інтерес до музики Азії та Африки. І це поряд з новою концепцію часу, форми, звуку, а головне — новим принципом слухання! «Ця музика має довести до екстазу всіх і все в радіусі чутності», — декларував один із лідерів музичного мінімалізму Стів Райх. Перевіримо?
10 ЛЕКЦІЯ.......
Як слухати Схід
Європейський орієнталізм, особливо музичний, за історичними мірками відносно молодий — йому не більше 150 років, хоча як явищу — значно більше. Османський та китайський дискурси, приміром, уклали самостійні шари музичної культури Західної Європи XVIII-XIX століть. Унікальну ж ситуацію властивий Західній цивілізації експансивний засіб опанування інших культур сформував свого часу в Японії, де сьогодні на паритетній основі співіснують традиційна музика, творчість європейського типу та їх неповторні мікси. Поринувши в естетику традиційного музичного мистецтва Японії, можна не лише осягнути його своєрідну та часом вражаючу для європейського вуха красу, але й розчути східні відлуння у творчості сучасних європейських авторів.
Лектори
Віталій Вишинський
Кандидат мистецтвознавства, композитор, в.о. доцента кафедри теорії та історії культури Національної музичної академії України імені П.І.Чайковського, член Національної спілки композиторів України. Лауреат державної премії ім. Левка Ревуцького, стипендіат Міжнародного Вагнерівського товариства.
Анна Гадецька
Кандидатка мистецтвознавства, в.о. доцента кафедри теорії та історії культури Національної музичної академії України імені П.І.Чайковського, програмна директорка Open Opera Ukraine.
Ірина Ягодзинська
Кандидатка мистецтвознавства, музикознавиця, в.о.доцента кафедри історії української та зарубіжної музики Національного університету мистецтв імені І.П.Котляревського, лауреатка Міжнародного Вагнерівського товариства
Олексій Войтенко
Композитор, музикознавець, в.о. доцента кафедри теорії та історії культури Національної музичної академії України імені П.І.Чайковського, кандидат мистецтвознавства. Член Національної спілки композиторів України. Лауреат премії ім. Л. М. Ревуцького. Стипендіат міжнародного Вагнерівського товариства
Формат навчання
Переглядайте лекції, коли вам зручно.
Доступ до відео курсу гарантовано протягом року.
Курс розрахований для будь-якого рівня знань.
Мова викладання - українська.
Лекції читатимуться онлайн у форматі вебінарів з експертом.
Якщо ви маєте додаткові питання, радо відповімо на них за телефоном
(095) 493 04 04
Click to order
Ваше замовлення
Total: 
Ваше і`мя
Ваша електронна адреса
Ваш телефон
Поширені питання
Для якого рівня підготовки розрахований цей курс?
Курс сподобається слухачам, які бажають вивчати музику від початку, і тим, хто хоче впорядкувати свої знання.
Як буде відбуватись онлайн-навчання?
Всі лекції відбуваються онлайн у форматі вебінарів. Ми нагадаємо вам про початок навчання за тиждень до початку курсу. На сайті Культурного Проекту для вас буде створений особистий кабінет. В ньому будуть зберігатись записи вебінарів, які вже відбулись та додаткові матеріали до них. Ви можете переглядати лекції з моменту їх появи та у будь-який зручний для вас час. Доступ до всіх лекцій курсу у кабінеті гарантовано протягом року.
Як буде відбуватись комунікація під час курсу?
Перед початком курсу наш координатор додасть вас у телеграм-групу курсу, тому просимо заздалегідь налаштувати цей додаток на ваших гаджетах. В телеграм-групу ми будемо надсилати додаткові матеріали та корисні посилання від лектора курсу, обговорювати лекції. Також, ви матимите можливість ставити запитання в чаті вебінарної кімнати під час лекції. Ми розберемо найцікавіші питання в прямому ефірі вебінару. Відповіді будуть також записані і доступні в особистому кабінеті.
Як сплатити за курс?
Ви можете оплатити курс за допомогою карт VISA, Mastercard, сервісів Privat24, Apple Pay та Google Pay.
Якщо виникнуть організаційні питання, щодо курсу, до кого звертатись?
Радо відповімо на ваші запитання та допоможемо за телефоном (095) 493 04 04 або пошті info@culturalproject.org
Офлайн-курси
Мистецтво Сходу
Art on the go
Нейрофілософія
Онлайн-курси
Як читати сучасну літературу
10 лекцій
Історія світового мистецтва
Мистецтво
30 лекцій
Як розуміти сучасне мистецтво
Мистецтво
10 лекцій
Суспільні науки
Відеокурси
Філософія та література
Суспільні науки
9 лекцій
Просто фантастика!
Суспільні науки
5 лекцій
Релігії далекого Сходу
Суспільні науки
10 лекцій
Матеріали з журналу