Навчання
Офлайн-курс
/
Історія класичного мистецтва
Мистецтво
Як ідеї впливають на форми? Коли з’явилось поняття «класичного» та як зрозуміти сучасність? Чому мистецтво — це нескінченний діалог минулого і сьогодення, та як воно змінювалось впродовж історії людства?

Курс допоможе розібратись у видах, стилях, жанрах та іменах. Пояснить ідеї митців різних епох. Навчить правильно ставити питання творам мистецтва, аналізувати їх і «зчитувати» закладені в них відповіді.

Мова викладання – російська.

Кількість місць на курсі обмежена. У разі недобору групи, курс буде скасовано та повернено сплачені кошти.


13 200 грн
Ціна для ранніх пташок діє до 9 вересня
Початок курсу 22 вересня
14 400 грн
План курсу
Назва лекції
Лектор
Дата
Локація
Вступ: мистецтво як зв’язок між часом і людиною
Наталія Романова
22.09.20 /
19:00 — 21:00
Освітня станція 31в1
Палеоліт, мезоліт, неоліт — відлік історії мистецтва починається
Наталія Романова
26.09.20 /
11:00 — 13:00
Освітня станція 31в1
Мистецтво Месопотамії та Єгипту
Наталія Романова
29.09.20 /
19:00 — 21:00
Освітня станція 31в1
Стародавня Греція. Людина — міра світу
Наталія Романова
03.10.20 /
11:00 — 13:00
Освітня станція 31в1
Стародавній Рим. Шляхом «раціо»
Наталія Романова
06.10.20 /
19:00 — 21:00
Освітня станція 31в1
Візантія — протиріччя розкоші та аскези
Наталія Романова
20.10.20 /
11:00 — 13:00
Освітня станція 31в1
Романіка і готика — часи грандіозних споруд
Наталія Романова
13.10.20 /
19:00 — 21:00
Освітня станція 31в1
Проторенесанс — погляд в античність
Наталія Романова
17.10.20 /
11:00 — 13:00
Освітня станція 31в1
Відродження в Італії — людина в центрі Всесвіту
Наталія Романова
20.10.20 /
19:00 — 21:00
Освітня станція 31в1
Північне Відродження — фантазія і виразність
Наталія Романова
24.10.20 /
11:00 — 13:00
Освітня станція 31в1
Розмаїття стилів мистецтва XVII-XVIII ст.
Наталія Романова
27.10.20 /
19:00 — 21:00
Освітня станція 31в1
Доба Просвітництва — іронічна посмішка інтелекту
Наталія Романова
31.10.20 /
11:00 — 13:00
Освітня станція 31в1
Рококо — мистецтво примх і розваг
Наталія Романова
03.11.20 /
19:00 — 21:00
Освітня станція 31в1
Романтизм у Франції та Іспанії — революція, а не еволюція
Наталія Романова
07.11.20 /
11:00 — 13:00
Освітня станція 31в1
Реалізм — навіщо прикрашати?
Наталія Романова
10.11.20 /
19:00 — 21:00
Освітня станція 31в1
Імпресіонізм — зупинити мить
Наталія Романова
14.11.20 /
11:00 — 13:00
Освітня станція 31в1
Постімпресіонізм — втеча
Наталія Романова
17.11.20 /
19:00 — 21:00
Освітня станція 31в1
Символізм у Європі — поверхня і знак
Наталія Романова
21.11.20 /
11:00 — 13:00
Освітня станція 31в1
Мистецтво модерну — краса як релігія
Наталія Романова
24.11.20 /
19:00 — 21:00
Освітня станція 31в1
Художники Паризької школи
Наталія Романова
28.11.20 /
11:00 — 13:00
Освітня станція 31в1
Експресіонізм і фовізм — колір і лінія
Наталія Романова
01.12.20 /
19:00 — 21:00
Освітня станція 31в1
Мистецтво авангарду — зародження пластичних інновацій
Наталія Романова
05.12.20 /
11:00 — 13:00
Освітня станція 31в1
Абстракціонізм, супрематизм — за межами очевидного
Наталія Романова
08.12.20 /
19:00 — 21:00
Освітня станція 31в1
Дадаїзм — початок кінця мистецтва. Сюрреалізм — гра підсвідомого
Наталія Романова
12.12.20 /
11:00 — 13:00
Освітня станція 31в1
Показати більше
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Проблема впливової сили мистецтва на людину не є принципово новою. Про неї висловились відомі мислителі минулого, вона неодноразово ставилась самим життям, її значущість підкріплювалась науковими фактами. Однак процеси швидких соціальних змін, що відбуваються нині у світі і в нашій країні, зумовлюють нас по-новому оцінювати питання про соціальну ефективність мистецтва.

Вступ: мистецтво як зв’язок між часом і людиною
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Верхній палеоліт — час народження мистецтва. Його поява була величезним прогресом у пізнавальній діяльності людей, осмисленні навколишнього світу. Мистецтво зміцнювало соціальні зв'язки, допомагало формуванню первісної общини, ставало засобом передачі досвіду. Початок його розвитку оповитий темрявою, що стала освічуватися першими слабкими і тьмяними променями, дякуючи доісторичним відкриттям та знахідкам: наскельним розписам, статуеткам із каменя та кості, зображенням й орнаментальним візерункам, вирізаним на шматках оленячих ріг чи на кам’яних плитах.
Палеоліт, мезоліт, неоліт — відлік історії мистецтва починається
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Перші цивілізації народилися на Сході, а разом з ними і повноцінна архітектура, її синтез з монументальними видами образотворчості, перші жанрові системи, усвідомлені канони, розвинуті міфологічні системи, які з тих пір будуть підказувати сюжети красним мистецтвам.
Давній Єгипет, з повагою до якого ставилися ще в часи Геродота, конкурував з державами Межиріччя та Передньої Азії. Поряд з низкою спільних рис та властивостей, мистецтва цих потужних регіонів мають багато розбіжностей, адже Єгипет майже завжди був порівняно моноетнічним, а разом з цим й більш послідовним щодо розвитку мистецьких форм. Держави Межиріччя, Сирії, Фінікії, Палестини не трималися настільки довго, були різномовними та значно відрізнялися одна від іншої в релігійно-міфологічному плані.

Мистецтво Месопотамії та Єгипту
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Грецька міфологія була не лише джерелом підживлення грецького мистецтва, вона була водночас і його ґрунтом. Міфології властиво перемагати, підкорювати і навіть впливати на природу в людській уяві.
Каспар Давид Фрідріх писав: художник повинен писати не тільки те, що він бачить перед собою, але й те, що він бачить у собі. Якщо ж він нічого не бачить, то нехай покине живопис. Грецький художник бачив у собі, у всьому своєму світовідчутті саме те, що дозволяло йому завершити красою справу природи.

Стародавня Греція. Людина — міра світу
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Що являє собою римське мистецтво? Геній, настільки явно впізнаваний в іншій області людської діяльності, стає дивовижно невловимим, і постає питання — чи існував взагалі стиль в мистецтві, властивий саме Стародавньому Риму? Найбільш очевидне пояснення полягає в тому, що римляни схилялись перед грецьким мистецтвом усіх епох і напрямів.
Римське мистецтво як особливе художнє явище стали вивчати лише у ХХ ст., по суті тільки тоді усвідомивши усю його самобутність та неповторність. У витворах древніх римлян переважали символіка та алегорія. Римський майстер, на відміну від грецького, бачив дійсність у своїй пластичній єдності, більше схилявся до аналізу, розчленування цілого на частини, детального зображення явища. Для римлянина явища сприймались у чітких формах, пізнавати які стало легше, хоч це і призводило до втрати відчуття цілісності світобудови.

Стародавній Рим. Шляхом «раціо»
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Візантія — могутня імперія часів Середньовіччя, яка проіснувала більше тисячі років. Мистецтво і культура Ромейської держави (саме так називали імперію її мешканці) стали однією з фундаментальних основ класичного європейського мистецтва, передавши через віки збережені візантійцями античні надбання.
Історію Візантії можна трактувати як чергу злетів і падінь. Велика імперія припинила своє існування більше 660 років тому. Сучасні політичні карти не покажуть її кордонів. Однак на величезній території — по всій Європі — збереглися витвори візантійських майстрів. Величні храми, осяйні мозаїки, витончені фрески надихають митців та викликають зачудування у всіх, кому пощастить їх побачити.

Візантія — протиріччя розкоші та аскези
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Коли у 476 р. Рим остаточно завоювали варвари, а на уламках колись могутньої імперії почали складатися нові державні утворення, єдиним об`єднуючим стрижнем була католицька церква з головним центром в тому самому Вічному місті — Римі.
Стиль соборів, в основі якого лежала традиційна базиліка, остаточно сформувався в IX-X ст. Упізнаваний за властивими йому простотою і суворою монументальністю, він був названий романським, тобто римським, і охопив всю Західну і Центральну Європу від Скандинавії до Середземномор'я.
З ХІІ ст. на зміну романському стилю поступово і майже скрізь (виключення становить лише значна частина італійських земель) приходить готика. Однак красу стилю почали відчувати знову в добу романтизму — на межі XVIII і XIX століть.

Романіка і готика — часи грандіозних споруд
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Проторенесанс — етап в історії італійської культури, що передує Ренесансу, перехідний період між «темним» Середньовіччям і «високим» Відродженням. Жителі Рима і Тоскани (мистецтво Проторенесансу існувало тільки у цих містах) повернулися до прекрасної спадщини античності.
Мистецтво канонізується не просто пропорціями, а словами «краса життя і руху» — художників турбує реалістичність зображуваного, вони намагаються створити божественне життєнаслідування. Італійці також перейняли найбільше досягнення античності — прагнення до пізнання, відкриття законів і закономірностей. Тут починається етап переосмислення мистецтва, наукового підходу до нього: вивчається перспектива, закони композиції та колористики. Мистецтво стає натхненною наукою.
Проторенесанс — погляд в античність
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Відродження (Ренесанс) — культурно-філософський рух, що ґрунтувався на ідеалах гуманізму та орієнтувався на спадок античності. Повністю переосмислюється місце людини у філософії життя і постає новий тип мислення зі властивою йому переконаністю, що людство здатне опанувати світ, у якому воно живе.
Відродження подарувало світу живий приклад того, що зветься «людським генієм» — це і сила переконань, і чистота намірів, і потужність, невпинність творчості, емоційність, знання у всіх сферах життя, що разом дають змогу подивитися на світ по-іншому. Митці Відродження були всебічно обізнаними й обдарованими. Безсмертний Леонардо да Вінчі, титанічний Мікеланджело, міфічний Боттічеллі, небесний Рафаель, просторовий Тиціан, контрастний Корреджо — універсальні люди, ідеали італійського Відродження, постаті, що найбільш чітко окреслили діапазон творчих пошуків епохи.

Відродження в Італії — людина в центрі Всесвіту
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
У ХV ст. шлях розвитку західноєвропейського мистецтва визначали Італія та Нідерланди: перша прагнула до розриву з традиціями Середньовіччя, а другі — надавали перевагу шляху еволюційних перетворень. В Італії переворот в області культури отримав назву Відродження, оскільки спирався на античну спадщину. У Північній Європі його позначають терміном «нове мистецтво».
Художники Північної Європи, як і раніше, були схильні ізолювати людську фігуру від її оточення, дотримуючись середньовічної традиції розчленування композиції на фрагменти, в межах якої кожну фігуру і кожен предмет потрібно було трактувати як окремий символ. Інколи метод роботи з натури, точне відтворення людського тіла не бралося до уваги, важливішими були експресія, емоційна виразність. Художник міг перевести сюжет чи текст безпосередньо в «образотворчу розповідь».

Північне Відродження — фантазія і виразність
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Кінець XVI — початок XVII ст. займає особливе місце в історії мистецтва. Співіснування різних стилів мало місце і в попередні часи, але лише напередодні XVII століття народилися два стилі одночасно — бароко і класицизм. Обидва мали спільне коріння — Ренесанс, але взяли від нього різне, іноді протилежне. Бароко успадкував динаміку форм, часто-густо насичення, а то й перевантаження декоративними елементами; класицизм — лаконізм, логіку, симетрію.
Європа перестає бути одно- чи двополярною. Більше того, відтепер окремі замовники й цілі суспільства далеко не завжди будуть розуміти значення генія, який живе й творить поруч. Остання ознака, на жаль, закріпиться на весь період Нового часу, який відкриває ця доба.

Розмаїття стилів мистецтва XVII-XVIII ст.
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
XVIII ст. стало ерою Просвітництва, часом становлення багатьох окремих наук, першим глобальним виходом буржуазії на авансцену. У часи Просвітництва, крім іншого, було створено музей, який не тільки остаточно секуляризував художню культуру, але почав, за відомим виразом Болінгброка, її відшаровувати: розкладати по поличках, створювати різні системи її класифікацій і впливати на неї за допомогою тих самих музеїв, наукових досліджень і популярних видань

Доба Просвітництва — іронічна посмішка інтелекту
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Стиль рококо зародився у Франції на початку XVIII століття і поширився по всій Європі. Відрізнявся граціозністю, легкістю, мав інтимно-кокетливий характер. Прийшовши на зміну всеохоплюючого бароко, рококо продовжив його традицію, дещо трансформувавши й вдосконаливши її. Деякі дослідники вважають рококо логічним продовженням розвитку бароко і не виокремлюють його в окремий стиль, адже з барочним стилем його об'єднує прагнення до завершеності форм. Проте якщо бароко тяжіє до монументальної урочистості, то стиль рококо віддає перевагу витонченості й легкості, має здебільшого орнаментальну спрямованість.

Рококо — мистецтво примх і розваг
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Термін «романтизм» походить від слова «роман» — так у XVII ст. називали літературні твори, написані не латиною, а однією з похідних від неї мов — французькою, англійською тощо. Пізніше «романтичним» почали називати все незрозуміле і загадкове.
Як явище культури романтизм сформувався на основі специфічного світосприйняття, породженого наслідками Великої французької революції. Розчаровані в ідеалах епохи Просвітництва романтики, які прагнули до гармонії і цілісності, створювали нові естетичні ідеали та художні цінності. Хоча романтизм виник як протест проти мистецтва класицизму, вони були багато в чому між собою схожі.

Романтизм у Франції та Іспанії — революція, а не еволюція
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Становлення реалізму, основною задачею якого є найбільш точне, фотографічне відображення дійсності, припадає на XVIII-XIX ст. Народження реалізму в живописі найчастіше пов'язують із творчістю французького художника Гюстава Курбе, який у 1855 р. відкрив у Парижі свою персональну виставку «Павільйон реалізму», хоча ще до нього в реалістичній манері працювали художники Барбізонської школи Теодор Руссо, Жан-Франсуа Мілле, Жюль Бретон. У 1870-ті реалізм розділився на два основні напрямки: натуралізм та імпресіонізм.

Реалізм — навіщо прикрашати?
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Сніг не просто білий, трава не зелена, тіні не чорні — все це складається із множинності різнобарвних точок, і тільки людське око, зливаючи їх воєдино, створює кольорове полотно. Зафіксувати миттєвість буття точно так, як це роблять фотографи у своїх роботах. Досі живопис не ставив перед собою такого завдання.
Класичні сюжети картин для імпресіоністів стали другорядними. Своє натхнення вони черпали із повсякденного життя, яке добре знали: міські вулички, ремісники за роботою, сільські пейзажі, звичні та всім знайомі споруди. Представники цієї течії прагнули відобразити навколишній світ у його постійній мінливості, надаючи перевагу своїм безпосереднім швидкоплинним враженням над картиною буденності. Розчинивши колір у світлі та повітрі, позбавивши предмети матеріальності форми, імпресіоністи тим самим поставили під сумнів матеріальність світу.

Імпресіонізм — зупинити мить
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Щойно імпресіонізм став фаворитом візуальної моди, з`явилася ціла низка художників, яким було затісно в межах його, здебільшого, життєрадісного світогляду. Ван Гог і Гоген яскраво відчували драматизм і швидкоплинність людського життя, Сезанн — велич природи проти нас, її байдужість до нашого копошіння. За те, щоб писати, як вбачається та відчувається, Ван Гог заплатив самотністю та психічним розладом, Гоген — втратою батьківщини. Пожвавлення індустрії розваг та її реклама привели до мистецтва каліку-аристократа Тулуз-Лотрека — співця життя кабаре та іподромів.
Подібно до низки художників Ренесансу, такі «вільнодумці» були водночас митцями і вченими-експерементаторами, за винятком злагодженого та охочого до теоретизацій об`єднання Набі (Боннар, Серюзьє, Валлотон, Дені).

Постімпресіонізм — втеча
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Ідеї символізму були вперше проголошені у літературі французьким поетом Шарлем Бодлером, який вважав, що образотворчі засоби у живописі представляють собою символи, в яких відображається світ душі художника. В цілому символізм був доволі неоднорідним і суперечливим явищем. Не маючи власної яскраво вираженої стилістики, він був швидше «ідейним» рухом, що залучав найрізноманітніших за манерою майстрів. У своїй творчості представники символізму звертались до стилізації мистецтва минулих епох, до мотивів античної міфології, євангельських сюжетів, середньовічних легенд.
Символізм у Європі — поверхня і знак
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Стиль модерн існував на межі століть, тому його нерідко називають «стилем 1900 року». Він з’явився не як звичне для історії мистецтва заперечення і вихід за межі попереднього стилю, а як напрям, який у запереченні старого прагнув якнайглибше осмислити, що таке традиція, а що таке — нове, модерне.
Модерн взяв на озброєння гасло «мистецтво заради мистецтва» на противагу «мистецтву заради просвіти» чи «відтворення дійсності» і проголосив перевагу форми над змістом. Вибух фантазії тодішніх європейських архітекторів кидав виклик розкішній примхливості бароко. До того ж стиль модерн з’явився не лише в архітектурі, але й у живописі. І Клімт, і Мунк — усі вони знаходились під впливом нового мистецтва.

Мистецтво модерну — краса як релігія
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Терміном «Паризька школа» визначають групу художників іноземного походження, що приїхали на початку ХХ століття у столицю Франції в пошуках ліпших умов для розвитку свого таланту і рідкісної свободи самовираження. Сам термін «Паризька школа» окреслив у 1925 році критик Андре Варно. За ним стоїть терпкий паризький коктейль із найрізноманітніших стилістичних напрямків — від постімпресіонізму до сюрреалізму.
Ніколи ще раніше історія не знала такого художнього інтернаціоналу. Чуттєвість фарби і уяви переважатимуть над інтелектуалізмом у творчості цих художників. Хоча всі художники потрапили в середовище, де традиційні уявлення про об'єктивність живопису були рішуче поставлені під сумнів, усі вони цінили правдивість зображення.

Художники Паризької школи
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
«Уявити світ таким, яким нам хочеться» — під цими словами художника Андре Дерена могли б підписатися багато хто з художників початку ХХ століття. У 1905 році відкрився «осінній салон», де голосно заявили про себе фовісти, а вже у 1906 році в Німеччині була створена група «Міст» та в 1911 році — «Синій вершник».
Картини фовістів залишали у глядача відчуття енергії та пристрасті, і французький критик Луї Восель назвав цих живописців дикими звірами (фр. les fauves). Це було реакцією сучасників на екзальтацію кольору, «дику» виразність фарб. Висловлювання так і закріпилося за течією як її назва.
Однак будь-які сміливі експерименти різко припинилися у 1933 році, коли влада оголосила експресіонізм поза законом. Кампанія проти його представників увінчалася цинічною акцією 1937 року, під час якої було конфісковано 650 творів мистецтва з 32 музеїв Німеччини. «Дегенеративне мистецтво» — таку назву отримала виставка робіт, більшу частину якої складали полотна художників, що належали до таких напрямків, як імпресіонізм, дадаїзм, кубізм, фовізм, сюрреалізм, експресіонізм, баухаус. Виставлені на ній картини підлягали знищенню.

Експресіонізм і фовізм — колір і лінія
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
З 1905 по 1910 рр. в західноєвропейському мистецтві відбувається радикальна зміна естетичних настанов: французькі фовісти та німецькі експресіоністи повністю переглядають ставлення до кольору та малюнку, кубізм звільняє живопис від «чуттєвості», абстракціонізм — від предметності, футуризм, чиї інновації знаходяться за межами власної виразності, вносить у мистецтво дух нігілізму та агресії.
Стан, у якому зрештою опиняється образотворче мистецтво ХХ століття, можна назвати перманентною естетичною революцією. Феномен мистецтва ХХ століття, що визначають терміном «російський авангард», не збігається з певною конкретною художньою програмою чи стилем. Цей термін остаточно закріплюється за радикальними новаторськими течіями, які формуються в російському мистецтві в довоєнні 1907-1914 рр. і виходять на авансцену в роки революції, а досягають зрілості у перше післяреволюційне десятиріччя.
Різноманітні течії художнього авангарду об'єднує рішучий розрив не лише з академічними традиціями й еклектичною естетикою XIX ст., але й з новим мистецтвом стилю модерн. Спільним для російського авангарду була радикальна відмова від культурного спадку, повне заперечення наступництва/спадковості у художній творчості і поєднання деструктивного і творчого начал — духу нігілізму та революційної агресії з творчою енергією, спрямованою на створення принципово нового в мистецтві та інших сферах життя.

Мистецтво авангарду — зародження пластичних інновацій
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Абстрактне мистецтво з’явилося на початку ХХ століття, проте імпліцитним концептуальним передвісником абстракціонізму та інших течій модерну вважається давньогрецький філософ Платон. Так, наприклад, Платон у творі «Філеб» писав про справжню красу самих по собі ліній, поверхневих площин та просторових форм, не залежних від будь-якої імітації видимих речей, від будь-якого наслідування природи. Геометрична краса, на відміну від краси натуральних «неправильних» форм, на думку Платона, має не відносний (суб’єктивний), а абсолютний, безумовний (об’єктивний) характер.
Супрематизм — один із напрямків авангардного мистецтва. Він виражався в комбінаціях різнокольорових площин найпростіших геометричних поєднань. Поєднання фігур, різних за величиною, утворює пронизані внутрішнім рухом урівноважені асиметричні супрематичні композиції. Напрямок знайшов застосування в урбаністиці, плакаті і графіці. Супрематизм був покладений Казимиром Малевичем в основу його художніх експериментів 1910-х рр

Абстракціонізм, супрематизм — за межами очевидного
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Дадаїзм, дада — літературно-художній рух, що виник у Цюриху серед письменників та художників-емігрантів у розпал Першої світової війни (1916 р.). У своїй творчості вони прагнули відобразити алогічність, абсурдність світу, додати елемент гри та випадковості. За способом вираження це було «антимистецтво».
На Кельнській виставці 1920 року, влаштованій біля туалету, глядачам пропонували нищити експонати сокирою, що вони й робили. Дада називали «нігілістичною предтечею сюрреалізму». Провідними фігурами були художники Марсель Дюшан, Ханс Арп і поет Трістан Тцара.
Сюрреалізм — напрямок у мистецтві, що сформувався на початку ХХ століття у Франції. Теоретик і основоположник сюрреалізму Андре Бретон стверджував, що сюрреалізм повинен виявити відмінність між мрією та дійсністю й створити певну абсолютну реальність — надреальність. Однак форми вираження цих ідей у сюрреалістів були доволі різними. Сюрреалісти поєднували непоєднуване, пропонували абсурдне накладання натуралістичних образів за допомогою колажу і технології ready-made. Великий вплив на формування даного напрямку мали теорії Фрейда про свідомість та його метод «вільних асоціацій», що використовувався для переходу зі свідомості в підсвідомість.

Дадаїзм — початок кінця мистецтва. Сюрреалізм — гра підсвідомого
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Про що говорять письменник і філософ. Хто такий автор. Проблема самовираження. Есеїстика і дослідницький трактат. Чи є філософія в літературі, а література у філософії? Ціннісні виміри літератури.

Філософія і література
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Життєсвіт і буденна реальність. Щоденне і трансцендентне. Пригоди, свято, віртуальні світи. Позитивний (задоволення, блаженство, щастя, гумор) і негативний (трагізм, песимізм, фаталізм) способи сприйняття світу. Повсякденні стани: любов і закоханість; радість і підозрілість; сенс і нудьга; страх і жах. Своє — чуже. Культури сорому і вини. Лінощі та неробство. Що називається цікавим? Наївність у повсякденні. Практики споживання: їжа, питво. Житло, одяг, мода.

Структури повсякденності
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Чи існує «ніщо»? Східні та західні версії філософії «ніщо». Шляхи виявлення «ніщо»: простір і час, можливе і неможливе, становлення, феномен безодні, негативна теологія, смерть та її значення, кількісні параметри. Форми нігілізму: заперечення, крайній індивідуалізм і суб’єктивізм, егоїзм, песимізм. Нігілізм і переоцінка цінностей.

Ніщо і нігілізм
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Раціональне та ірраціональне. Сакральні форми нерозумного: містерії, екстатичні стани, святе блаженство. Іпостаті нерозумного: глупота, безумство, меланхолія.

Розум і нерозумне: перехрестя і розбіжності
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Мислення і критика. Роль інтелектуала. Терапія життєвих цінностей. Звідки береться нове. Читання як терапія і задоволення. Культурна пам’ять.

Філософія як мистецтво життя
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Тема лекції на вибір слухачів
Тема лекції на вибір слухачів
Лекторка
Наталія Романова
Викладає історію образотворчого мистецтва у Національному університеті театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого, членкиня Національної спілки художників України. Раніше викладала у Національній академії мистецтва і архітектури, тривалий час завідувала фондами образотворчого мистецтва у Національному Києво-Печерському історико-культурному заповіднику. Має низку наукових та науково-популярних публікацій, експертувала твори мистецтва (здебільшого іконопис) у карних справах. Відвідала практично всі провідні художні музеї Європи, багато з яких неодноразово, стажувалася на базі деяких з них.
Click to order
Ваше замовлення
Total: 
Ім`я
Ваша пошта
Ваш телефон